Οι συστάσεις είναι περιττές για τη μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού, Γιώτα Νέγκα.
Έχοντας παρακολουθήσει την μουσική παράσταση "Τραγουδώντας την Ευτυχία", ύμνο στη ζωή και το έργο της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, βρήκα το θάρρος να ζητήσω από την κυρία Νέγκα, να μου παραχωρήσει λίγο από το χρόνο της, ώστε να πούμε μερικά λόγια για την παράσταση, αλλά και για την καθημερινότητα προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα, λόγω της πανδημίας.
Η Γιώτα Νέγκα, είναι ένας γλυκός άνθρωπος, με ζεστή φωνή, εντός και εκτός πίστας.
Δε θα σου κρύψω, πως ήμουν αρκετά αγχωμένος για το πώς θα πάει αυτό, αλλά αυτή η υπέροχη γυναίκα, με ενθάρρυνε να είμαι ο εαυτός μου, και το αποτέλεσμα αυτής της συζήτησης, θεωρώ πως είναι όμορφο.
Ανέβασε το φωτισμό του smartphone ή του tablet σου και κάτσε αναπαυτικά στον καναπέ ή στο κρεβάτι σου.
Έτοιμος;
Ε: Αρχικά, θα ήθελα να σας δώσω πολλά συγχαρητήρια για την παράσταση. Ξέρετε, αν και δεν έχω ιδιαίτερη κλίση προς το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι, η παράσταση σας ήταν πραγματικά συγκινητική.
Γ: Δεν θα το χαρακτήριζα ρεμπέτικο, αλλά περισσότερο αστικό λαϊκό. Είναι όμως λογικό λόγω της ηλικίας σου, να κάνεις ένας πιο γενικό χαρακτηρισμό του συγκεκριμένου ρεπερτορίου.
Μίλησε μου λίγο για το welovetheater.gr.
E: Κατάλαβα, εσείς θα πάρετε συνέντευξη από μένα.
(Γέλια και από τις δύο πλευρές, και σύντομη παρουσίαση του "Αγαπάμε Θέατρο", που λογικά δε θα σε ενδιαφέρει, οπότε την προσπερνάω, και φτάνω στο σημείο που συνειδητοποιούμε πως όλο αυτό, ήταν μια τεράστια ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο θέατρο που τόσο μας έλλειψε τα δύο προηγούμενα χρόνια.)
Ε: Μιας και φτάσαμε σε αυτό, πόσο δύσκολο ήταν για εσάς; Θέλω να πω, εμείς ως θεατές στερηθήκαμε την ψυχαγωγία μας. Για εσάς ήταν εντελώς διαφορετικά τα πράγματα.
Γ: Για εμάς ήταν θέμα επιβίωσης. Και όχι μόνο αυτό. Όλοι εμείς, οι καλλιτέχνες, τεθήκαμε σε ένα καθεστώς σιωπής, και αυτό είναι το πιο δύσκολο. Δε μπορούσαμε πια να εκφραστούμε, και η αδυναμία έκφρασης, επηρεάζει πάρα πολύ την ψυχολογία κάποιου, ιδιαίτερα ανθρώπους σαν κι εμάς. Υπήρχαν συνάδελφοι που δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν το νοίκι, το ρεύμα τους. Άλλοι έκαναν επιχειρηματικές κινήσεις οι οποίες τελικά απέτυχαν ή στην καλύτερη έμειναν στον αέρα. Καλλιτέχνες και μη, περάσαμε όλοι μια πολύ άσχημη περίοδο.
Όταν ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσω στα ίσια την Ευτυχία, η καρδιά μου πετάρισε. Γνώρισα αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο, μόνο από τη δουλειά του.
Ε: Ας μιλήσουμε λίγο για την παράσταση. Πως ξεκινήσατε το εγχείρημα; Ήταν ιδέα της Λίνας Νικολακοπούλου όλο αυτό;
Γ: Η Λίνα έδωσε το έναυσμα σε όλο αυτό, ναι. Το καλοκαίρι του 2020, ετοίμασε την παράσταση για την Ευτυχία, και με κάλεσε ώστε να ερμηνεύσω τα τραγούδια της. Ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκα να αντιμετωπίσω όλα τα τραγούδια της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου όλα μαζί. Πάντα τραγουδούσα την Ευτυχία, αλλά μέσα σε ένα πρόγραμμα με τραγούδια δικά μου και άλλων. Κυρίως αυτά που δονούν όλο το κοινό.
Όταν ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσω στα ίσια την Ευτυχία, η καρδιά μου πετάρισε. Γνώρισα αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο (την Παπαγιαννοπούλου), μόνο από τη δουλειά του. Μολαταύτα, μας χτύπησε η δεύτερη καραντίνα, και η παράσταση δεν παρουσιάστηκε ποτέ. Ήρθε όμως η άνοιξη του 2021, και έχοντας μέσα μου την ανάγκη να δει ο κόσμος αυτό το υπέροχο εγχείρημα, επικοινώνησα με τη Λίνα και της ζήτησα να κάνουμε μια περιοδεία, και με ένα εντελώς αυθόρμητο "ναι" της, στρωθήκαμε ξανά στη δουλειά, υπό το πρίσμα της μοναδικής Λίνας Νικολακοπούλου. Άλλωστε η Λίνα, είναι Ευτυχία που έχουμε εμείς. Είναι μια γυναίκα που έβαλε νέες λέξεις και θέματα μέσα στα τραγούδια, όπως έκανε η Ευτυχία στην εποχή της, στον αφιλόξενο ανδροκρατούμενο χώρο της στιχουργίας. Η Λίνα, έχει μοιραστεί μαζί μας τον τρόπο σκέψης της. Μας κάνει να χαρούμε, να δακρύσουμε, να σκεφτούμε. Έχει δώσει όνομα στα όνειρα αλλά και στους φόβους μας, στις πολύ προσωπικές μας στιγμές.
Ειλικρινά αισθάνομαι πολύ τιμημένη, ευτυχισμένη και τυχερή, που την παράσταση για μια σπουδαία στιχουργό, την επιμελείται μια άλλη σπουδαία στιχουργός.
Η Λίνα, είναι Ευτυχία που έχουμε εμείς. Είναι μια γυναίκα που έβαλε νέες λέξεις και θέματα μέσα στα τραγούδια, όπως έκανε η Ευτυχία στην εποχή της.
Ε: Με συγκινεί το γεγονός ότι μιλάτε έτσι για έναν άνθρωπο του "συναφιού" σας.
Όλος αυτός ο σεβασμός και η αγάπη που δείχνετε. Δεν είναι συχνό φαινόμενο να ακούς κάποιον να μιλάει έτσι για κάποιον άλλο και αυτά που λέει να τα εννοεί. Δυστυχώς είναι αρκετοί αυτοί που ξεσκίζουν τις σάρκες των άλλων, μόλις τους δοθεί η ευκαιρία.
Γ: Θεωρώ πως ο χώρος για φάγωμα, εμφανίζεται μόνο όταν δεν υπάρχει πραγματική δημιουργία. Αν δεν έχεις να ασχοληθείς με ένα πόνημα, ένα έργο, πρέπει να ασχοληθείς με κάτι. Ή με κάποιον. Το ότι ήρθα σε επαφή μια τόσο σπουδαία καλλιτέχνιδα, που κακά τα ψέματα, έχει τραγουδηθεί από τα πιο μεγάλα ονόματα του λαϊκού και όχι μόνο στερεώματος, από τον Καζαντζίδη, τον Κόκοτα, τη Μαίρη Λίντα, μέχρι τη Μοσχολιού και το Νταλάρα, δεν έχεις χώρο να ασχοληθείς με οτιδήποτε άλλο. Ασχολείσαι ήδη με κάτι σπουδαίο, και δίνεις την ψυχή σου σε αυτό.
Ήθελα ο χώρος που θα στέγαζε την "Ευτυχία", να είναι ένα θέατρο. Βλέπεις, κάθε κομμάτι της, είναι σαν ένα μικρό μονόπρακτο.
Ε: Πως οδηγηθήκατε στο Θέατρο Ακροπόλ;
Γ: Ήθελα ο χώρος που θα στέγαζε την "Ευτυχία", να είναι ένα θέατρο. Ήθελα ο κόσμος να έρθει και να κάτσει να παρακολουθήσει την ιστορία της Ευτυχίας, κι όχι απλά να ακούσει. Βλέπεις, κάθε κομμάτι της, είναι σαν ένα μικρό μονόπρακτο. Ο λόγος της Ευτυχίας, ρέει, και μέσα και ανάμεσα από τα τραγούδια. Μεταξύ των κομματιών, ακούμε τη Λίνα, να μιλάει για τη ζωή της Ευτυχίας, είτε μέσα από αποσπάσματα άρθρων της εποχής, είτε ως η ίδια η Ευτυχία. Κάθε ενότητα, ανοίγεται από την Ευτυχία. Έχουμε λοιπόν περίπου 30 μικρά μονόπρακτα, που επιθυμούσα να περάσουν στο κοινό, χωρίς τις παρεμβολές που μπορεί να προκληθούν σε μια μουσική σκηνή, όπως είναι η συζήτηση, το αλκοόλ...Δίνει όλη του την προσοχή.
Ευχαριστώ πολύ τον Μάρκο Τάγαρη, που στήριξε αυτή μας την προσπάθεια, την αγάπησε, και τη στέγασε στο ιστορικό Ακροπόλ. Το ίδιο και τον Μανώλη Παντελιδάκη, που "φιλοξενεί" την Ευτυχία, στο πανέμορφο σκηνικό του "Κουρέα της Σεβιλλης".
Ε: Θεωρείτε πως θα έβρισκε αντίκρισμα από το κοινό, ένας συνδυασμός μουσικής και θεάτρου, όπως τώρα ή οι θαμώνες δε μπορούν να ξεφύγουν από τα νυχτερινά κέντρα;
Γ: Καλή και άγια η διασκέδαση στα νυχτερινά κέντρα. Το ίδιο και η εργασία σε αυτά. Την έχω κάνει και θα συνεχίσω να την κάνω. Είναι αυτό που σου είπα και πιο πάνω. Στο νυχτερινό κέντρο θα πας για να διασκεδάσεις, με πιο "πολύχρωμα" προγράμματα. Όταν όμως μιλάμε για κάτι σαν το "τραγουδώντας την Ευτυχία", ένα αφιέρωμα τόσο συγκεκριμένο, ήθελα να το πάμε στο θέατρο. Έχει πραγματικά να κάνει με το πως θες να το παρουσιάσεις στο κοινό.
Ε: Από μουσικά νέα; Έχετε στα σκαριά κάποιο νέο άλμπουμ;
Γ: Αυτό τον καιρό, μιξάρουμε στο στούντιο την καλοκαιρινή περιοδεία της "Ευτυχίας".
Θεωρώ πως με την είσοδο του νέου χρόνου, θα το έχουμε στα χέρια μας, έτοιμο να ταξιδέψει προς τις καρδιές όλων.
E: Θα διατίθεται και σε βινύλιο;
Γ: Προς το παρόν δεν το έχουμε συζητήσει, αλλά το επιθυμώ πολύ.
E: Μιας και το ανέφερα, πως σας φαίνεται αυτή η εισβολή του βινυλίου στην καθημερινότητα μας;
Γ: Ο αναλογικό ήχος, είναι πιο κοντά στην ανθρώπινη ιδιοσυχνότητα. Πέρα όμως από αυτό, όλη η διαδικασία, το να πιάσεις το δίσκο, να ακουμπήσεις τη βελόνα σωστά για να παίξει...Αγαπώ πολύ τα βινύλια.
Ε: Είτε σε βυνίλιο, είτε σε CD, σίγουρα θα έρθω για αυτόγραφο και αφιέρωση, τώρα που έχω και τα μέσα!
Γ: (Γέλια) Θα σε περιμένω στην επόμενη παράσταση!
Ε: Να πούμε όμως και κάτι για τον τελευταίο προσωπικό σας δίσκο, που κυκλοφόρησε αρχές του 2020, εν μέσω πανδημίας.
Γ: Αν και κυκλοφόρησε σε δύσκολη εποχή, πήγε πολύ καλά. Έχει κάνει τον κύκλο του πια. Όμως κρατάω στην καρδία το βίντεο κλιπ του Νίκου Σούλη, για το κομμάτι "Σε λάθος μάτια", που εν τέλει είναι πιο σύγχρονο από ποτέ, μιας θίγει τόσο έντονα την ενδοοικογενειακή βία, και το δραματικό φαινόμενο των απανωτών γυναικοκτονιών. Μένω να κοιτάω παγωμένη πια όλα αυτά τα καταιγιστικά γεγονότα. Και το κομμάτι αυτό, αλλά και όλος ο δίσκος, είναι μια πολύ γλυκιά αποσκευή μέσα μου, ένα παράσημο στην ψυχή μου.
Πρέπει να μας προβληματίσει το πως θα μεγαλώσουμε κανονικούς, καλοσυνάτους ανθρώπους, κι όχι βασανιστές.
E: Ευχαριστώ για το πάτημα που μου δίνετε. Προσωπικά θεωρώ πως η κατάσταση έχει πραγματικά ξεφύγει με το θέμα των γυναικοκτονιών και όχι μόνο. Ποια τιμωρία θεωρείτε πως αναλογεί σε όλους αυτούς που διαπράττουν αυτά τα εγκλήματα;
Γ: Θα πω πως πρέπει να υπάρχει μια σωστή αντιμετώπιση, και γενικά πρέπει να υπάρχει δικαιοσύνη. Δεν είναι όμως θέμα μόνο της τιμωρίας. Αυτό είναι επιδερμικό. Μην ξεχνάμε πως οι άνθρωποι που εξελίχθηκαν σε βασανιστές, μεγάλωσαν και ανέπτυξαν τις προσωπικότητές τους, σε ένα περιβάλλον που ίσως δεν ήταν το ιδανικό. Πρέπει λοιπόν να προβληματιστούμε για το πως θα εξαλείψουμε αυτά τα περιβάλλοντα. Πρέπει να μας προβληματίσει το πως θα μεγαλώσουμε κανονικούς, καλοσυνάτους ανθρώπους, κι όχι βασανιστές.
Ε: Για τα στρατόπεδα που τείνουν να δημιουργούνται μεταξύ εβολιασμένων και ανεμβολίαστων, τι έχετε να πείτε;
Γ: Ως ζήτημα, δεν απέχει και πολύ από όλα τα άλλα σημαντικά κοινωνικά ζητήματα.
Θα πω μόνο το εξής. Είναι θέμα επιλογής. Αλλά η επιλογή που θα κάνει ο καθένας, πρέπει να αντιμετωπιστεί σοβαρά και υπεύθυνα. Κι αυτό πρέπει να ισχύει από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο πολίτη της χώρας. Κάθε επιλογή έχει το ρίσκο της. Ας σεβαστούμε πρώτα τον εαυτό μας και τους άλλους, και οι ισορροπίες θα βρεθούν. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τον εμβολιασμό, αλλά με όλα τα θέματα. Δε δύναται να πάμε μπροστά με γκρίνιες και τσακωμούς.
Ε: Μετά την "Ευτυχία", υπάρχει κάτι που ετοιμάζετε;
Γ: Ο κύκλος, τουλάχιστον αυτός ο κύκλος της "Ευτυχίας", κλείνει την ερχόμενη εβδομάδα, στις 27 Δεκεμβρίου, αλλά θεωρώ πολύ πιθανό να ανοίξει ένας άλλος αργότερα... Με τη νέα χρονιά, προς τέλη Γενάρη, θα βρίσκομαι με το Γιάννη Κότσιρα στο Anodos, όπου θα παρουσιάσουμε μια παράσταση που λαχταρούμε εδώ και καιρό να κάνουμε παρέα, με πολλά όμορφα λαϊκά τραγούδια, τραγούδια που έχουμε ανάγκη να πούμε, αλλά και προσωπικά μας τραγούδια. Θα είναι ένα γλέντι για τη ζωή, μια ελπίδα για το μαζί, ένα χαμόγελο για το τραγούδι.
Ε: Ποια τραγούδια να περιμένουμε πως θα ακούσουμε δηλαδή;
Γ: Είναι πάρα πολλά για να στα πω τώρα. Αλλά σίγουρα μέσα σε αυτά, θα ακούσετε και της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου! (Γέλια) Όλα θα είναι πάντως αγαπημένα τραγούδια, και τραγουδισμένα από καρδιάς. Άλλωστε και ο Γιάννης είναι ένας καταπληκτικος τραγουδιστής που αγαπά πολύ το λαϊκό τραγούδι. Είναι ένας έντιμος και συναισθηματικός άνθρωπος με καθαρή καρδιά και βλέμμα. Αισθάνομαι πολύ τυχερή και που είναι φίλος μου, και που θα μοιραστούμε τη σκηνή και θα το ζήσουμε μαζί.
Το "Τραγουδώντας την Ευτυχία", κλείνει τον κύκλο του τη Δευτέρα 27/12.
Ακόμα προλαβαίνεις!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ – ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ
Από το Σάββατο 22 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο για λίγες παραστάσεις
Ο Γιάννης Κότσιρας και η Γιώτα Νέγκα συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής στο
Anodos Live Stage, τον αγαπημένο χώρο - ορόσημο της Πειραιώς.
Από το Σάββατο 22 Ιανουαρίου και για κάθε Σάββατο, οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες,
ενώνουν τις φωνές τους σε ένα μουσικό ταξίδι στο καλό Ελληνικό τραγούδι και ερμηνεύουν διαχρονικές επιτυχίες που έχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας, σε μία βραδιά γεμάτη συγκίνηση και χαρά.
Τραγούδια από τη δική τους δισκογραφία, από τον «Σασμό» και τον «Φύλακα Άγγελο»,
μέχρι το «Τσιγάρο» και το «Έλα και Κόψε Με στα Δυο» κι από το «Με τα Μάτια Κλειστά»,
και «Το Δίκιο μου» μέχρι το «Βρες μου έναν άλλον» και το «Οξυγόνο, οι δύο αγαπημένοι
ερμηνευτές παρουσιάζουν ένα μοναδικό πρόγραμμα ερμηνεύοντας τραγούδια σταθμούς τόσο από την πλούσια δισκογραφία τους όσο και μεγάλες λαϊκές επιτυχίες τις οποίες όλοι αγαπάμε.
Τους συνοδεύουν οι μουσικοί:
Αλέξανδρος Λιβιτσάνος: πλήκτρα/ενορχηστρώσεις
Βαγγέλης Μαχαίρας: μπουζούκι
Κώστας Μιχαλός: κιθάρες
Hρακλής Παχίδης: τύμπανα
Γιάννης Πλαγιανάκος: μπάσο
Νίκος Κατσίκης: Μπουζούκι - Λαούτο
Κώστας Νικολόπουλος: Κιθάρες
Δήμητρα Μπουλούζου: φωνή/βιολί
Στρατής Καραδημητράκης /Λάμπρος Μπούνας: Επιμέλεια ήχου
Φίλιππος Τρέπας: Φωτισμοί
Επιμέλεια Παραγωγής: ΜENTA ART EVENTS - www.menta3.com
Δημόσιες Σχέσεις: Μαργαρίτα Δρούτσα - email: mdroutsa@gmail.com Τηλ : 6942065888
Επιμέλεια Παραγωγής: ΜENTA ART EVENTS - www.menta3.com
Η είσοδος στον χώρο γίνεται υποχρεωτικά με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης.
Προπώληση:
Κρατήσεις: 210 3468100 - info@anodoslivestage.gr
ΜENTA ART EVENTS Λανίτη 4 Αθήνα 11363 Τηλέφωνο: 210 8617577 e-mail:
Anodos Live Stage: Πειραιώς 183 Αθήνα 11853
Comentarios