top of page
Εικόνα συγγραφέαΕυρυγένης

Review: Το Μαύρο Κουτί | Θα αντιμετωπίσεις το παρελθόν σου;

Έγινε ενημέρωση: 8 Δεκ 2021


Το Μαύρο Κουτί Μιχελής Μπαλαγιάννης Θλεατρο Αργο Γιώργος Ηλιόπουλος

Νέα Υόρκη.


Ένα ξαφνικό τηλεφώνημα, αναγκάζει τον Πέτρο, μεγαλοστέλεχος μιας πολυεθνικής εταιρείας, να αφήσει τη θέση του και την επικείμενη προαγωγή του, και να γυρίσει εσπευσμένα στο χωριό του, ένα ορεινό χωριό στη μέση του πουθενά, για να σταθεί πλάι στον ετοιμοθάνατο πατέρα του.


Κάπου έξω από τα Γιάννενα.


Ο Πέτρος πνίγεται από την επιστροφή του στο χωριό.

Δε θέλει να βρίσκεται εκεί.

Οι τοίχοι του σπιτιού, η υγρασία, η ομίχλη, το κρύο. Όλα τον βυθίζουν όλο και περισσότερο στο σκοτάδι του. Στο σκοτάδι από το οποίο όλη του τη ζωή πάλευε να ξεφύγει.

Και ο πατέρας του; Σκληρός και απόμακρος, όπως ήταν σε όλη του τη ζωή. Ο χρόνος όμως τελειώνει.


Κάπου στο Μεταξουργείο.


Η νύχτα ήταν βροχερή, αλλά το Θέατρο Αργώ ήταν έτοιμο να φιλοξενήσει το φιλοθεάμον κοινό. Η παράσταση ξεκίνησε, και δε θα στο κρύψω, στην αρχή δε μπορούσα να καταλάβω περί τίνος επρόκειτο. Όταν ξέρεις πως ο συγγραφέας είναι ο Γιώργος Ηλιόπουλος, το λιγότερο που περιμένεις είναι τουλάχιστον μια κωμωδία, αν όχι ένα σατυρικό έργο.

Κι όμως, τίποτα απ' όσα περιμέναμε δεν ήρθε.


Ο Ευθύμης Μπαλαγιάννης και η Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου | φωτ. Πάτροκλος Σκαφίδας Θέατρο Αργώ Το Μαύρο Κουτί

Το έργο.


Είναι ένα μοναδικό κείμενο.

Κλασικά, δε θέλω να προδώσω την πλοκή, οπότε θα στα πω λακωνικά.

Μάλλον όχι. Θα στα πω βιωματικά.

Το κλίμα θα βαρύνει σε 3...2...1...


Σου έχει τύχει να "χάσεις" κάποιο κοντινό σου πρόσωπο, και μετά να πρέπει να ζήσεις όλη σου τη ζωή, έχοντας αφήσει άλυτα προβλήματα μεταξύ σας;

Σε μένα ναι.

Έχασα τον πατέρα μου, και δυστυχώς δεν κατάφερα ποτέ να έρθω τόσο κοντά του, όσο τελικά νιώθω τώρα πως θα ήθελα.

Spoiler alert: Το ίδιο γίνεται και στο "Μαύρο Κουτί".



Μπαλαγιάννης Μιχελής Νίνα Έππα Θέατρο Αργώ Το Μαύρο Κουτί

Εγωισμός: Το αιώνιο πρόβλημα.

Οι δυο άντρες, έρμαια του εγωισμού τους, αδυνατούν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα βάσανά τους, με αποτέλεσμα, το γεγονός που τους διχάζει εδώ και τρεις δεκαετίες, να μένει άλυτο, μεγαλώνοντας το χάσμα μεταξύ τους. Ο εγωισμός είναι συναίσθημα ύπουλο. Πολλές φορές χρειάζεται, για να καταφέρεις να κάνεις βήματα προς τα εμπρός, να βασιστείς στον εαυτό σου. Όταν όμως σε καταλαμβάνει, τότε το παιχνίδι χάνεται.


Τρείς γυναίκες.


Η θεία του Πέτρου, που όλα αυτά τα χρόνια παλεύει να γεφυρώσει τη σχέση των δύο αντρών.

Η σύντροφος του από τη Νέα Υόρκη, που σπεύδει στο χωριό για να τον βρει και να τον παροτρύνει να επιστρέψει στη ζωή του.

Η γιατρός του πατέρα του, και παλιά συμμαθήτρια του Πέτρου. Ενδιαφέρεται και για τους δύο, και είναι εκεί για να βοηθήσει με όποιο τρόπο μπορεί.


Ο ζωντανός εφιάλτης.


Η φύση της δουλειάς του Πέτρου, του δημιουργεί τεράστιο άγχος, το οποίο τελικά εξωτερικεύεται προκαλώντας του κρίσεις πανικού και παραισθήσεις.


Η ταύτιση με τους χαρακτήρες του έργου.


Ευτυχώς ή δυστυχώς, όλοι μας έχουμε συναντήσει αντίστοιχες καταστάσεις ή πρόσωπα στη ζωή μας. Καταστάσεις που θα θέλαμε να αποφύγουμε, να μη ζήσουμε ποτέ. Πρόσωπα που καλό θα ήταν να μην έχουν βρεθεί ποτέ στο δρόμο μας ή να έχουμε διαγράψει από τη ζωή μας, προτού μας βλάψουν.

Όμως μέσα από όλα αυτά τα βιώματα, γινόμαστε δυνατότεροι και καλύτεροι άνθρωποι, και αυτός ίσως τελικά είναι ο σκοπός του ανθρώπου. Να φύγει από αυτόν τον κόσμο, σοφότερος και καλύτερος.


Μιχελης Καζακου Μαυρο κουτί Θέατρο Αργώ

Η συγχώρεση.


Ο μόνος τρόπος για να μπορέσεις να πορευτείς στη ζωή σου, είναι να καταφέρεις να συγχωρέσεις τον άλλον.

Έτσι πίστευα για πολλά χρόνια.

Η βαθύτερη αλήθεια για τη συγχώρεση, είναι τελικά πως εκτός από τους άλλους, πρέπει να μάθεις να συγχωρείς τον εαυτό σου.

Όσοι κι αν πορευτούν μαζί σου στο μεγάλο ταξίδι της, εσύ θα είσαι αυτός που θα σου κρατάς πάντα συντροφιά και θα πρέπει πάντα να μπορείς να σε στηρίζεις. Ξέρω ακούγεται λίγο περίεργο όπως το θέτω, αλλά αν το καλοσκεφτείς, είναι η αλήθεια.


Το Μαύρο Κουτί.


Στην καθημερινότητα, είναι γνωστό ως το καταγραφικό μηχάνημα που αποθηκεύει όλες τις λεπτομέρειες και επικοινωνίες από το πιλοτήριο ενός αεροπλάνου, και είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα.

Στο έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου, είναι οι αναμνήσεις του Πέτρου, οι οποίες τελικά ξεκλειδώνονται μετά την καταστροφή, και δίνουν τις απαντήσεις στα ερωτήματα που τον έπνιγαν σε όλη του τη ζωή.

Το σημαντικότερο όμως, είναι πως ίσως δώσει απαντήσεις και στα δικά σου ερωτήματα.



 


Ερμηνεύουν:

Γεράσιμος Μιχελής, Ευθύμης Μπαλαγιάννης, Ειρήνη Καζάκου, Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου, Νίνα Έππα



Ταυτότητα παράστασης:

Σκηνοθεσία: Ευθύμης Μπαλαγιάννης//Σκηνικά-Κοστούμια: Αμαλία Αντώνη

Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Ζαχαρίου //Φωτισμοί: Χρήστος Μπαλαγιάννης

Βοηθός Σκηνοθέτης: Γιώργος Κουσκουλής//Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Artwork: Άρης Σομπότης//Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Παραγωγή: Θέαση


Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων:

15 ευρώ (κανονικό),

10 ευρώ (φοιτητικό, 65+, ανέργων, ΑΜΕΑ) με την επίδειξη της αντίστοιχης κάρτας

Διάρκεια παράστασης:

90’ (χωρίς διάλειμμα)


Εισιτήρια μέσω του viva.gr και του ταμείου του θεάτρου.

Trailer παράστασης : https://youtu.be/3DzpzBAvFSU

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.


Το Θέατρο θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος.
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
Πιστοποιητικού εμβολιασμού ή Πιστοποιητικού νόσησης (30) ημέρες μετά από τον πρώτο
θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή, είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή. Οι ανήλικοι από τεσσάρων 4 έως 11 ετών, δύνανται να προσκομίζουν self test τελευταίου εικοσιτετράωρου.
Χρήση μάσκας υποχρεωτική.

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης





Comments


bottom of page