Συμπληρώνονται φέτος 400 χρόνια από τη γέννηση του Μολιέρου και η θεατρική ομάδα Gaff σε συνεργασία με το Σύγχρονο Θέατρο στον Κεραμεικό ανεβάζουν την παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής».
Ο Μολιέρος θεωρείται από τους μεγαλύτερους συγγραφείς της γαλλικής λογοτεχνίας, καθώς είχε την ιδιότητα να συνδυάζει τη κωμωδία και την τραγωδία με τον πιο ισορροπημένο τρόπο. Γεγονός που είναι εμφανές και στη συγκεκριμένο του έργο, το οποίο αποτελεί και το τελευταίο του.
Ένας ασθενής, μα τι ασθενής!
Ο Αργκάν, αν και φαινομενικά υγιής, φοβάται τον θάνατο όσο τίποτα άλλο. Πιθανές ασθένειες παραφυλάνε σε κάθε γωνιά και φυσικά η πρόληψη είναι η μισή θεραπεία, οπότε έχει στην δούλεψη του πλήθος πανούργων γιατρών και φαρμακοποιών οι οποίοι πλουτίζουν εις βάρος του. Η δε γυναίκα του φαίνεται να ελπίζει στον επικείμενο χαμό του και την κληρονομιά του. Η κόρη του από την άλλη τον αγαπά όσο κανέναν άλλον, έλα όμως που αγαπά και έναν όμορφο νεαρό, τον οποίο ο πατέρας της δεν θεωρεί αρκετά κατάλληλο για γάμο, καθώς άλλωστε δεν είναι γιατρός! Εξαιρετικά χρήσιμη παρουσιάζεται και η θορυβώδης υπηρέτρια που μπερδεύει αλλά κυρίως ξεμπερδεύει καταστάσεις!
Τελικά με τι αισθήματα βγαίνουμε από το θέατρο;
Το χαρακτηριστικό της γραφής του Μολιέρου είναι πως μεγεθύνοντας ένα ελάττωμα, μετατρέπει τον κάθε πρωταγωνιστή του σε παράδειγμα προς αποφυγή. Με μια παράλληλα σύγχρονη απόδοση, καθώς ανάμεσα στις σκηνές παρεμβάλλονται φανταστικά "διαφημιστικά" φαρμάκων σε παρουσίαση των ηθοποιών και με πιασάρικη μουσική.
Η σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη είναι μια από τις προσωπικές μου αγαπημένες τη φετινή σεζόν. Είναι αιχμηρή και ζωηρή, σε αφήνει πάντα να περιμένεις την επόμενη σκηνή στην άκρη της θέσης σου. Άλλωστε την είχαμε ήδη αγαπήσει από την «Πανούκλα» νωρίτερα φέτος.
Η γέλιο και το σασπένς διαδέχονται το ένα το άλλο και τελικά «Ο Κατά Φανατσίαν Ασθενής» σε αφήνει με ένα ανάλαφρο, χαρούμενο συναίσθημα, αλλά φυσικά και με μπόλικη τροφή για σκέψη.
Κατερίνα Ζυγουράκη
Kommentare